Wygoda oferowana przez pojazdy rekreacyjne wyposażone w napęd elektryczny doceniana jest przez coraz więcej osób. Z tego typu sprzętu korzystają już nie tylko młodzi, ale i seniorzy. Dodatkowy napęd wspomaga pracę mięśni, a gdy zajdzie taka potrzeba, może przez pewien czas w pełni ją zastąpić. Co ciekawe, przebudowa tradycyjnego roweru do standardu elektryka nie jest trudna. Wystarczy zamówić kompletny zestawy do konwersji roweru i zainwestować w dobrej jakości baterię.
Co znajduje się w zestawie do konwersji roweru na elektryka?
Podstawą każdego elektrycznego napędu jest silnik elektryczny. W przypadku gotowych zestawów do konwersji rowerów tradycyjnych na elektryki najczęściej są to silniki przystosowane do montażu w piaście koła, ewentualnie w mechanizmie korbowym. Te drugie są droższe i zwykle stosuje się je w sprzęcie wyczynowym, do jazdy terenowej, gdzie odpowiednie wyważenie roweru jest ważniejsze niż w pojazdach przeznaczonych do jazdy rekreacyjnej. Profesjonalny zestaw do konwersji roweru tradycyjnego na elektryka powinien zawierać również odpowiednio dobrany do modelu silnika sterownik. W wielu zestawach znajdziemy również dodatkowe akcesoria elektryczne i montażowe. Do działania elektrycznego napędu potrzebna jest jeszcze bateria. Ten podzespół najczęściej trzeba dokupić osobno.
Ile kosztuje rower elektryczny?
Cena pojazdów elektrycznych to przede wszystkim pochodna wysokich cen akumulatorów litowo-jonowych. W przypadku rowerów elektrycznych baterie mogą kosztować od kilkuset do nawet kilku tysięcy złotych. Sam zestaw do konwersji roweru tradycyjnego na elektryczny nie jest przesadnie drogi. Oczywiście wiele zależy w tym przypadku od modelu wchodzącego w jego skład silnika i elektronicznego sterownika. W przypadku zestawów do konwersji rowerów miejskich i trekkingowych dedykowanych zastosowaniom typowo rekreacyjnym jest to koszt niewiele większy niż tysiąc złotych. Droższe są zestawy dedykowane rowerom górskim, przeznaczonym do jazdy w terenie, co w głównej mierze wynika z konieczności zastosowania mocniejszych silników i nieco innych rozwiązań technicznych.
Korzystając z gotowych zestawów do przebudowy roweru tradycyjnego na elektryka, nie musisz znać się na elektronice i samodzielnie sprawdzać, które elementy będą ze sobą kompatybilne. Kompletny zestaw montażowy pozwoli przekształcić niemal każdy typowy rower w pojazd elektryczny. Co więcej, wszystkie części można zamontować samodzielnie. Nie jest to przesadnie trudne i nie zajmuje wiele czasu. Oczywiście wykonanie takiej pracy można zlecić w praktycznie każdym serwisie rowerowym.